Important Information for postgraduate students /and mentors/
Please, get ready with your Thesis Presentation
at conference by May 25th 2019
The Scientific Method
The development of the scientific method is usually credited to Roger
Bacon, a philosopher and scientist from 13th-century England, although
some argue that the Italian scientist Galileo Galilei played an important
role in formulating the scientific method. Later contributions to the scien-
tific method were made by the philosophers Francis Bacon and Renй
Descartes. Although some disagreement exists regarding the exact char-
acteristics of the scientific method, most agree that it is characterized by
the following elements:
• Empirical approach
• Observations
• Questions
• Hypotheses
• Experiments
• Analyses
• Conclusions
• Replication
R
A list of questions
Методика преподавания и технологии обучения иностранному языку в образовательной организации: учебно-методическое пособие [Электронный ресурс] / авт.-сост. М.В. Салтыкова, Г.Е. Поторочина; Министерство образования и науки РФ, Глазовский государственный педагогический институт имени В.Г. Короленко. - Глазов: Глазовский государственный педагогический институт, 2016. - 90 с. - Библиогр. в кн. – Режим доступа: http://biblioclub.ru/index.php?page=book&id=458730
Дмитренко, Т. А. Методика преподавания английского языка в вузе [Электронный ресурс]: учебное пособие / Т. А. Дмитренко ; Моск. экон.-лингв. ин-т, Фак. иностр. яз., Каф. англ. яз. и методики преподавания. – Москва: МЭЛИ, 2009. – 92 с.. - Библиогр. в кн. – Режим доступа: http://bookre.org/reader?file=1462921
Джуринский, А. Н. Педагогика и образование в России и в мире на пороге двух тысячелетий: сравнительно-исторический контекст [Электронный
ресурс] : монография / А. Н. Джуринский. - Москва : МГПУ, 2011. - 152 с. - Библиогр.: с. 148-151. - Доступна эл. версия. ЭБС "Университетская библиотека ONLINE". - Режим доступа:http://biblioclub.ru/
Загвязинский, В.И. Методология и методы психолого-педагогического исследования : учебное пособие для пед. вузов по специальности "Педагогика и психология" : рек. УМО вузов РФ / В. И. Загвязинский, Р. Атаханов. - 7-е изд., стер. - Москва : Академия, 2012. - 208 с.
But, having information available isn’t the same as learning from it...
(Watch the video)
Technology of education is most simply and comfortably defined as
an array of tools that might prove helpful in advancing student learning and may be measured in how and why individuals behave.
Educational Technology relies on a broad definition of theword "technology".
Technology can refer to material objects of use to humanity, such as machines or hardware, but it can also encompass broader themes, including systems, methods of organization, and techniques.
Some modern tools include but are not limited to overhead projectors, laptop computers, and calculators. Newer tools such as "smart phones" and games (both online and offline) are beginning to draw serious attention for their learning potential.
BEE21 September 4, 2016
Julian, Anna Grace B.
Educational technology Prof. Reynita Macaraeg
EDUC126
1) What blessings did technology bring?
I’ve searched on the internet and I've read a lot of information about the topic, including articles about how technology has been a blessing for us. These advances made our daily lives easier with decreased hard labor and increased mechanize labor. Technology has made modern life considerably free from stress or more comfortable than the life that was in the past long years. The word "technology" is really extensive or board that it could covers all. It helps us in so many ways, as well as being a teacher. Technology helps us to be more effective in teaching students and to do PowerPoint presentations in the lectures even in our meetings. It enable us to perform better that we could ever imagine, do things quickly and efficiently, which totally saves our time and money. It’s not only for educational reasons but also for building up communications, business, and to make our society better.
TASK ONE
Get ready with a short report on Your Research Program, based on the list below
TASK TWO
Pass a test below
29 апреля 2019 года
Срок подачи заявок и конкурсных материалов: 10. 05.2019 – 20. 05.2019 г.
Подведение итогов и проведение очного этапа конкурса: 25 мая 2019 г.
Место проведения: ТвГУ, 170100, 170021, г.Тверь, ул. 2-ая Грибоедова, д.24, ауд.107
Начало финального заседания конкурса в 12:10.
Контактное лицо: Серов Анатолий Александрович (тел. +7-910-836-34-85.), e-mail: Serov.AA@tversu.ru
Основные номинации Конкурса
Just a sample text.
Don't read it!
Вопросы узко методологического плана
Метод наблюдения. Виды и особенности. Возможности и ограничения.
Кейс-метод.
Этнографический метод. Типология подходов.
Эксперимент. Виды и особенности.
Опрос. Возможности и ограничения.
Контент-анализ. Возможности и ограничения.
Интент-анализ. Возможности и ограничения.
Риторический анализ. Возможности и ограничения.
Семиотический анализ.
Концептологический анализ. Возможности и ограничения.
Нарративный анализ.
Диcкурс-анализ. Возможности и ограничения.
Конверсационный анализ.
Метод координированного управления смыслами. Возможности и ограничения.
Методы исследования межкультурной коммуникации.
Методы анализа культурных значений и смыслов. Возможности и ограничения.
Традиционные методы лингвистического анализа.
Качественные и количественные методы лингвистического анализа.