ВАША ПРЕДЭКЗАМЕНАЦИОННАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА ЗДЕСЬ

 

https://public-lms.tversu.ru/courses/3/assignments/242

 

 

Список теоретических вопросов

 

Observation method. Types and features. Opportunities and limitations.

Case study. Types and features. Opportunities and limitations.

Ethnographic method. Typology of approaches.

Experiment. Types and features.

Interviewing. Opportunities and limitations.

Content analysis. Opportunities and limitations.

Intent analysis. Opportunities and limitations.

Rhetorical analysis. Opportunities and limitations.

Semiotic analysis.

Conceptual analysis. Opportunities and limitations.

Narrative analysis.

Discourse analysis. Opportunities and limitations.

Conversation analysis.

Coordinated management of meaning (CMM). Opportunities and limitations.

Intercultural communication concepts.

Cultural values and meaning analysis. 

Traditional linguistic analysis methods.

 

Qualitative and quantitative methods of linguistic analysis.   

 

Метод наблюдения. Виды и особенности. Возможности и ограничения.

 

Кейс-метод.

 

Этнографический метод. Типология подходов.

 

Эксперимент. Виды и особенности.

 

Опрос. Возможности и ограничения.

 

Контент-анализ. Возможности и ограничения.

 

Интент-анализ. Возможности и ограничения.

 

Риторический анализ. Возможности и ограничения.

 

Семиотический анализ.

 

Концептологический анализ. Возможности и ограничения.

 

Нарративный анализ.

 

Диcкурс-анализ. Возможности и ограничения.

 

Конверсационный анализ.

 

Метод координированного управления смыслами. Возможности и ограничения.

 

Методы исследования межкультурной коммуникации.

 

Методы анализа культурных значений и смыслов. Возможности и ограничения.

 

Традиционные методы лингвистического анализа.

(дескриптивно-аналитический

этимологический

сопоставительный

контрастивный

дистрибутивный

трансформационный

оппозитивный

компонентный

ассоциативный

контекстуальный

 

интертекстуальный)

 

Качественные и количественные методы лингвистического анализа. 

 

The third question
What linguistic material did you collect and process in your study? 
What linguistic methods did you apply in your term paper and why?
What linguistic models were involved in your study?
What linguistic concepts were in involved in your study?
Did you use any special linguistic analysis techniques in your study?
Какой лингвистический материал вы собрали и обработали в ходе вашего исследования?
Какие лингвистические методы вы применили в своей курсовой работе? Что определило (или чем обоснован) ваш выбор?
Какие лингвистические модели были задействованы в вашем исследовании?
Какие лингвистические концепции и понятия были актуальны для вашего исследования?
Использовали ли вы какие-либо специальные методы лингвистического анализа в вашем исследовании?

 

KEY CRITERIA OF ASSESSMENT

 

 

  1. Coherence 
  1. Structured-ness
  1. Correctness of thesis  
  1. Informativity
  1. Correctness of data, names, dates, terms etc.
  1. Interconnectedness
  1. Systemacy
  1. Applicability
  1. Good Examples
  1. Good English

 

HINTS:

 

  1. Coherence (DON’T TALK OFF-TOPIC!)
  1. Structured-ness (Stick to the point!)
  1. Correctness of thesis (Don’t talk nonsense, please)
  1. Informativity

(Apply Cricean Cooperation principle.)

  1. Correctness of data ['deɪtə], names, dates, terms etc.

Charles Sanders Peirce (1839 – 1914)ːrs/ (1839 – 1914)

Ludwig Wittgenstein, in full Ludwig Josef Johann Wittgenstein, (1889 — 1951)

John Rupert Firth (1890 - 1960)ːrs/ (1890 – 1960)

Roman Osipovich Jakobson (Russian: Рома́н О́сипович Якобсо́н;1896 – 1982)

John Langshaw Austin (1911 –1960)

John Rogers Searle /sɜːrl/; born 31 July 1932

George P. Lakoff /ˈleɪkɒf/; born May 24, 1941

ambiguous [æm'bɪgjuəs]

ambiguity [ˌæmbɪ'gjuːɪtɪ]

analysis [ə'næləsɪs]

bilingualism [baɪ'l…]

case study ['keɪsˌstʌdɪ]

consequential [ˌkɔn(t)sɪ'kwen(t)ʃ(ə)l]

component [kəm'pəunənt]

data ['deɪtə]

deixis ['daɪksɪs]

discourse ['dɪskɔːs] ; [dɪs'kɔːs].

dissemination [dɪˌsemɪ'neɪʃ(ə)n]

experiment [ɪk'sperɪmənt ], [ek]

empirical [ɪm'pɪrɪk(ə)l ], [em-]

hermeneutics [ˌhɜːmɪ'njuːtɪks]

hypothesis [haɪ'pɔθəsɪs]

implicature [ˈɪmplɪˌkətʃə, -ˌkeɪtʃə]

observation [ˌɔbzə'veɪʃ(ə)n]

paradigm ['pærədaɪm]

qualitative ['kwɔlɪtətɪv, AM -teɪt-]

quantitative ['kwɔntɪtətɪv, AM -teɪt-]

ratio ['reɪʃɪəu]

relevance ['reləvən(t)s]

reproducibility

scenario [sɪ'nɑːrɪəu]

synonym ['sɪnənɪm]

syntagm [ˈsinˌtam]

thesis ['θiːsɪs] versus theses ['θiːsiːz] pl. for thesis

triangulation [traɪˌæŋgjʊ'leɪʃən]

validity [və'lɪdətɪ]

  1. Interconnectedness

(Why, for example, conducting a scientific experiment is not enough for understanding the nature of the phenomenon?  )

  1. Systemacy

(What are the pros and cons of the method?)

  1. Applicability

(How can we use in practice?)

  1. Good Examples

(Don’t beat about the bush!

What can it be like in practice? )

  1. Good English

(Please, pronounce the words and connect them correctly!)

Use synonyms.

For example, to investigate:

Syn: to inquire into, look into, go into, probe, explore, scrutinize, conduct an investigation into, make inquiries about; inspect, analyze, study, examine, consider , research ;