Here is your new home task page

Thirteenth week (20/11-2018 -- 27/11-2018)

TASK ONE

Dear students, please, 

do visit the interactive Introduction to Theoretical and Applied Linguistics course page at  https://public-lms.tversu.ru/courses/3/ and do the following tasks: 

 

Лингвистика текста. Часть 01

/10 баллов/

LINGUISTICS

Introduction to Theoretical and Applied Linguistics

/5 баллов/

PHONOLOGY

Introduction to Theoretical and Applied Linguistics

/10 баллов/

World Languages

Introduction to Theoretical and Applied Linguistics

/11 баллов/

6 ноября 2018

 

/2 балла/

 

Thanks if you did )))

TASK TWO

Read the Text below and try to explain the key triggers of the narrative.

Young Goodman Brown came forth, at sunset, into the street of Salem village, but put his head back, after crossing the threshold, to exchange a parting kiss with his young wife. 

 

TASK THREE

 

Can you try and translate the poem by H.Heine in artificial language ‘occidental’ into Russian?

 

Un pine sta solitari

 

In nord sur calv altur

 

It sominia cicum it glasie,

 

De nive alb conritur.

 

It reva pri un palma

 

Dontan in Orient

 

Quel morn a solitare

 

Sta trist sur roce adant.

 

TASK FOUR

Задача   № 10 
 
Даны формы азербайджанского глагола с переводом на русский язык:
1)  Бахмаг   -    смотреть
2)  Бахабилмамаг   -   не  мочь смотреть                
3)  Бахыраммы   -   смотрю  ли  я ?
4)  Бахышабилырлар   -   они могут смотреть друг на друга    
5)  Бахмадылар   -   они не смотрели
6)  Бахдырабилдымы   -   мог  ли он заставлять смотреть?
7)  Бахмалыдысанты    -   должен был смотреть  
8)  бахдырырам    -   я заставляю смотреть 
9)  бахмасады   -   если он не смотрел


Задание  1.  Опишите,  в  каком  порядке  располагаются  значащие
элементы в составе азербайджанского глагола.
Задание  2.  Переведите  на  азербайджанский  язык:
Смотришь ли ты?
Они не смотрели друг на друга.
Заставлять смотреть.
Если он мог смотреть. 

TASK FIVE

      Get ready for dictation!

 

1. semantics [sɪ'mæntɪks]

2. pragmatics [prægmæ̱tɪks]

3. ambiguity [ˌæmbɪ'gjuːɪtɪ]

4. ambiguous [æm'bɪgjuəs]

5. equivocation [ɪˌkwɪvə'keɪʃ(ə)n]

6. equivocal [ɪ'kwɪvək(ə)l]

7. irrelevant [ɪ'reləv(ə)nt]

8. perspicuous [pə'spɪkjuəs]

9. distinction [dɪ'stɪŋkʃ(ə)n]

10. social         ['səuʃ(ə)l]

11. interaction [ˌɪntər'ækʃ(ə)n]

12. context          ['kɔntekst]

13. utterance ['ʌt(ə)r(ə)n(t)s]

14. recipient [rɪ'sɪpɪənt]

15. status ['steɪtəs] 

16. role         [rəul]

17. dialogue ['daɪəlɔg]

18. conversation [ˌkɔnvə'seɪʃ(ə)n]

19. inference ['ɪnfərənsˌ -frəns]; ['ɪnf(ə)r(ə)n(t)s]

20. presupposition [ˌpriːsʌpə'zɪʃ(ə)n]

21. implicature [ˈɪmplɪˌkətʃə, -ˌkeɪtʃə]

22. illocution [ˌɪləˈkjuːʃ(ə)n]

23. perlocution [ˌpɜːlɒ'kjuːʃən]-  

24. performative [pə'fɔːmətɪv] 

25. relationship [rɪ'leɪʃ(ə)nʃɪp]

26. interrelation [ˌɪntərɪ'leɪʃ(ə)n] 

27. ambivalent [æm'bɪv(ə)lənt]

28.  design            [dɪ'zaɪn]

29. sociolinguistics [ˌsəuʃɪəulɪŋ'gwɪstɪks]; [ˌsəʊsɪəʊlɪŋ'gwɪstɪks]

30. sociology        [ˌsəʊsɪ'ɒlədʒɪ]; [ˌsəuʃɪ'ɔləʤɪ];

 

TASK SIX

Re-assemble the text

A Bio ['baɪəu]

What rules do you need to know and observe to do this task efficiently? 

 

TASK SEVEN

First consult

The Communicative Approach for Communicative language teaching

 

 

http://www.tedpower.co.uk/esl0320.html

 

then 

do the exercises below

 


Fourteenth week (27/11-2018 -- 04/12-2018)

Watch the videos


Sociolinguistics [ˌsəuʃɪəulɪŋ'gwɪstɪks]; [ˌsəʊsɪəʊlɪŋ'gwɪstɪks]

Please, translate and explain the following terms in English

 

Патуа́

Пош

Вернакуляр

Ли́нгва фра́нка

Койне́ (греч. Κοινὴ Ἑλληνική

или ἡ κοινὴ διάλεκτος

Пи́джин

Креольские языки

Эсперанто

Воляпюк = волапюк

 


Fifteenth week (05/12-2018 -- 11/12-2018)

TASK ONE

Please, visit your quizzes page at

https://public-lms.tversu.ru/courses/3/quizzes

before you run out of time!

TASK TWO

Начертите блок-схему ниже следующих понятий (*там, где это возможно). Используйте пол мере необходимости объемы, границы, штриховку или цветную заливку, (не)направленные сплошные и пунктирные линии, стрелки.

 

Патуа́

Пош

Вернакуляр

Ли́нгва фра́нка

Койне́ (греч. Κοινὴ Ἑλληνική

или ἡ κοινὴ διάλεκτος

Пи́джин

Креольские языки

Эсперанто

Воляпюк = волапюк

 

                     Sample of seme [siːm] analysis [ə'næləsɪs] block diagram ['daɪəgræm]

 

in general

what sort of

what kind of

gender

age

kids

status

distinguisher

BEING

 

 

 

 

 

 

 

 

LIVING

 

 

 

 

 

 

 

 

HUMAN

 

 

 

 

 

 

 

 

FEMALE

 

 

 

 

 

 

 

 

ADULT

 

 

 

 

 

 

 

 

CHILDLESS

 

 

 

 

 

 

 

 

NOT MARRIED

 

 

 

 

 

 

 

 

ON PRINCIPLE    

Sixteenth week (11/12-2018 -- 17/12-2018)

1) Приводим в порядок конспекты по всем темам.

Темы см. в разделе Syllabus Key Points, а также в списке вопросов для самоподготовки к экзаменам.

 

2) Revision Quiz Part One обязателен к прохождению до конца понедельника 17-го декабря.

 

3) В ближайшее время (18-22 /12/2018) планируется большая итоговая контрольная работа по всем темам (10 баллов). 

 

Seventeenth week (18/12-2018 -- 25/12-2018)

1) Не забудьте пройти итоговый тест в системе LMS в течение субботы-воскресенья 22-23 декабря 2018 г. Final test. Linguistics.

https://public-lms.tversu.ru/courses/3/quizzes/149 (до 18 часов воскресенья).

2) Revision Quiz Part Two не оценивается! Баллы за его прохождение не начисляются (ни один). Об этом было всем четко сказано на занятии 18-го числа. 

3) Вы также можете сделать презентации по темам из списка вопросов для самоподготовки к экзамену.

Презентации подписываются (ФИО, группа, год) и присылаются на проверку не позднее 9 утра в воскресенье  на электронный адрес преподавателя.

Непроверенные презентации для выступления не допускаются.

Выступление с презентацией является обязательным компонентом учебной работы. 

Баллы за презентацию не являются дополнительными. Они являются обязательными.

Студент должен набрать за все модули не менее 60 баллов, чтобы затем претендовать на оценку "хорошо" на экзамене, порядка 70 и более, чтобы бороться на экзамене за оценку "отлично". 

 

4) Приводим в порядок конспекты по всем темам.

Темы см. в разделе Syllabus Key Points, а также в списке вопросов для самоподготовки к экзаменам.

 

5) Приводим в порядок заданные ранее задачи.

См. в соответствующих разделах. 

Announcement

Please, send your list of questions concerning your exam at least 24 hours before tutorial meeting on 11-01-2019!!!

 

PS. Do try to pass extra tests to get ready for exam (if you care...). No extra scores, of course!

2019

REVISION

TASK ONE

Pass the Revision test (LMS) by next Monday, please.

 

https://public-lms.tversu.ru/courses/3/assignments/189

A TIP:

Do  your  revision work  and  get  prepared  beforehand!

Try again after you fail to get your highest score.

TASK TWO

Please, don’t forget to write a draft [drɑːft] of 500 signs thesis, dedicated to your Course paper Research Issue!

(both en/ru!)

TASK THREE

Syntagmatic structure of English noun phrase building

Take a chance and have fun at:

https://learningapps.org/display?v=pcnox6p9a19


YOUR HOMETASK by February 25th

TASK TWO

 

GET READY WITH YOUR 5 SLIDES PRESENTATION ON YOUR REASEARCH TOPIC 

 

 To start with:

1. The Theme and the problem of research

2The theoretical or methodological grounds (subject/object; aspects, approach etc.);
3The purpose of the study (specify the key objectives and subsequent ['sʌbsɪkwənt] / ensuing [ɪn'sjuːɪŋ] tasks);
4. Sources of evidence base;
5. Key points of your research plan (research stages and methods).

YOUR HOMETASK by March 5th

TASK ONE

 

Pass the test

https://public-lms.tversu.ru/courses/3/quizzes/160

 

 

 

TASK TWO

 

Get ready to discuss your Presentation and Thesis

 

 

 

 

YOUR HOMETASK by March 12th

TASK ONE

 

Pass the test

 

https://public-lms.tversu.ru/courses/3/quizzes/161

 

 

 

TASK TWO

 

Get ready to describe and discuss your Research Areas as well as Materials for the Study. 

 

 

 

TASK THREE 

Please, write a project summary of your research proposal.

Think about a research project in your area.

In pairs, take turns to summarize the project following the instructions (1-6) below.

  

1 State the aims of your research.

 

2 Define what the problem is.

 

3 Explain why your topic is worth researching.

 

4 Say what the expected outcomes of the research are.

 

5 Outline the procedures you will follow.

  

6 Outline how you will limit your investigation.

 

TASK FOUR

 

Fill in the blanks. Translate. 

Fix good A-G markers for the sequense of pieces of a project summary of Research Proposal below.

 

  https://learningapps.org/display?v=pei61bv1519

 

  

 

TIPS 4 WRITING (exercise )

 

Get ready to connect ideas of your Study.

 

 

https://learningapps.org/display?v=pzk5fiqsj19

 

YOUR HOMETASK by March 26th

TASK ONE

 

Get ready to describe and discuss your Research Areas as well as Materials for the Study. 

 

TASK TWO

 

a) Prepare a (part of) Presentation on Your Research Areas as well as Object and Materials of the Study. 

b) Send it to your group monitor so that one could send me the collection in a zip file by March 24th.

 

 

 

TASK THREE

 

If may I ask you a favor...

a) Please, prepare a good summary of your research job and research plan a few days before consulting your mentors. Then do send it to your mentor behorehand. Don't forget to formulate the main idea of your research (the way you see it). 

b) Get ready with a list of questions You really want to ask and to have them answered. Think first about the key tips you need and all possible sources you could find them on your own. Then (in case 'nothing found') send the most disturbing ones to your mentor in advance before you meet.

c) Be polite, courteous ['kɜːtɪəs], reliable, efficient and grateful.

d) Don't be impatient, naughty or boring.

e) Last but not least: Be creative and do believe in yourself!

It is Your Own Research -- isn't it?

 

 

 

TASK FOUR

 

Enjoy an English exercise

 

  A 21st century education

 

 

TASK FIVE

 

Try and pass the test

 

 https://public-lms.tversu.ru/courses/3/quizzes/164

 

 

 

Student's Self-Assessment List

Срез за апрель

 

Контакт с научным руководителем

от 0 до 1 балла

См. Примечание ниже.

 

Регулярность взаимодействия / информационного обмена с научным руководителем  

от 0 до 1 балла

(Примечание. Консультации возможны не только при личной встречи, но и по электронной почте, Viber, ВК и пр.)

 

Оценка количества и качества собранного студентом эмпирического материала

от 0 до 1 балла

0 – недостаточно

1 – достаточно.

 

Оценка уровня самостоятельности работы студента над темой

от 0 до 2 баллов

нет признаков самостоятельности, студент надеется, что кто-то за него сделает его работу – 0 баллов;

студент регулярно консультируется по вопросам методики (и оформления) исследования, но по принципиальным вопросам принимает решения сам  – 1 балл;

студент работает над темой полностью самостоятельно и эффективно – 2 балла.

Полнота и качество проведенного исследования

от 0 до 5 баллов на усмотрение руководителя.

 

5 баллов – исследование завершено и в доработке не нуждается (остались только вопросы оформления результатов);

4 балла - исследование нуждается в незначительной доработке;

3 балла - исследование (концепция) нуждается в значительной доработке;

2 балла – исследование ведется, но собранного материала явно недостаточно для получения убедительных результатов;

1 балл – написана только теоретическая глава;

0 баллов – исследование не проводилось.

 

***

Your Hometask by APRIL 16th (Gr. 106, 107, 108, 110) /APRIL 23d (Gr. 109, 111)

TASK ONE

 

Get ready to describe and discuss your Research Preliminary Results.

PS. PowerPoint presentations are welcome!

 

Your Hometask by APRIL 23d (All groups).

TASK ONE

 

Write a short thesis on your Research - 500 words in English.

Group Monitors are to collect theses and send them by mail in zip archive on April 22. 

 

 

TASK ONE

 

Write a short thesis on your Research - 500 words in English.

Group Monitors are to collect theses and send them by mail in zip archive on April 22. 

 

 

Your Home Assignment By MAY 7th (All groups).

TASK ONE

Send You’re the Introduction (about 3-5 full pages) to your course paper to your Group Monitor before weekend.

Your Home Assignment By MAY 14th (All groups).

TASK ONE

Send Your list of references for your course paper to your group monitor.

TASK TWO

Get ready with your presentation of your Research primary results.

Your Home Assignment By MAY 21st (All groups).

TASK ONE

Pass the test.

TASK TWO

Get ready with the Presentation of your Research results, findings and discussion.

 

Занятие по "Введению в теоретическую и прикладную лингвистику" в группах 109 и 111 переносится со вторника (21-е мая) на пятницу (24-е мая, в 12). 

Your Home Assignment By MAY 24th (All groups).

TASK ONE

Print out your term paper.

TASK TWO

Ask the monitor to collect your term papers and bring them to the dean's office.

TASK THREE

Don't forget to send your term paper full electronic copy to your mentor before MAY 25th.

 

 

 

 

Your Home Assignment By MAY 28th (All groups).

TASK ONE

Get ready with your speech for Presenting your Research results /5-7 minutes/. 

КОНКУРС

Общероссийская общественная организация "Интеграция" приглашает обучающихся МПГУ в возрасте до 25 лет принять участие в 2019 г. во Всероссийском конкурсе "ЮНОСТЬ, НАУКА, КУЛЬТУРА". 

 
На Всероссийский конкурс принимаются работы по следующим направлениям: астрономия, космонавтика; биология, ботаника, зоология; география, этнография, краеведение, археология; математика, информационные технологии; философия, история, военная история, политология, право; культурология, искусствоведение, народная культура и творчество, декоративно-прикладное искусство; лингвистика; литературоведение, литературное творчество;  педагогика, психология, социология;  техническое творчество, физика, механика; экономика, управление, менеджмент, маркетинг; экология, безопасность жизнедеятельности;  химия.
Для участия в заочном конкурсе необходимо в срок до 15 марта 2019 г. направить в Оргкомитет пакет конкурсной документации.

Победителям и научным руководителям заочного конкурса вручаются дипломы. Остальным участникам вручаются свидетельства. 
 
С более подробной информацией можно ознакомиться на официальных сайтах Оргкомитета: http://www.integraciya.orgwww.nauka21.comwww.integraciya.org;