Основные требования к КР (для невладеющих английским)

Download
General rules of students' research papers writing
trebovania.pdf
Adobe Acrobat Document 124.1 KB

Writing a Scientific Research article for publishing

Download
Standard Guide for Authors
Standard Guide for Authors.pdf
Adobe Acrobat Document 657.1 KB
Download
IMRAD Structure
A guide in Russian
elibrary_27215771_43469521_copy.pdf
Adobe Acrobat Document 405.4 KB

General approach to annotating your article

  i. Type of the Paper (Article, Review, Communication, etc.)

  ii. Title

 iii. Firstname Lastname 1, Firstname Lastname 2 and Firstname Lastname 2,*

1   Affiliation 1; e-mail@e-mail.com

2   Affiliation 2; e-mail@e-mail.com

*   Correspondence: e-mail@e-mail.com; Tel.: (optional; include country code; if there are multiple corresponding authors, add author initials) +xx-xxxx-xxx-xxxx (F.L.)

  iiia. Received: date; Accepted: date; Published: date

 

  Abstract: A single paragraph of about 200 words maximum. For research articles, abstracts should give a pertinent overview of the work. We strongly encourage authors to use the following style of structured abstracts, but without headings: (1) Background: Place the question addressed in a broad context and highlight the purpose of the study; (2) Methods: Describe briefly the main methods or treatments applied; (3) Results: Summarize the article's main findings; and (4) Conclusions: Indicate the main conclusions or interpretations. The abstract should be an objective representation of the article, it must not contain results which are not presented and substantiated in the main text and should not exaggerate the main conclusions. 

 

 

  Keywords: keyword 1; keyword 2; keyword 3 (List three to ten pertinent keywords specific to the article; yet reasonably common within the subject discipline.)

 

 

 

Now check yourself !!!

Revision 01.

"Порядок нашей работы пусть будет такой же, как если бы у нас шло совещание относительно какого-либо вопроса.

Сначала предположим случай, вызывающий беспокойство.

Затем изыщем средства, способствующие устранению зла.

Наконец, нашедши их, постараемся внушить необходимость их применения тем, кто имеет к этому делу какое-либо отношение."

/Ян Амос Коменский/ 

 Ариадниной нити  нуждаются школы.

Они нуждаются в таком, тщательно обдуманном методе занятий, который, будучи простым и легким, давал бы, однако,  возможность смело и успешно проникать во все пещеры наук. ."

/Ян Амос Коменский/ 

More References

 8.1.  Перечень основной учебной литературы

 Клюева  Е.В.  Основы  исследовательской деятельности в  образовании.  –  Арзамас: Арзамасский филиал ННГУ, 2014. – 111 с.

 8.2.  Перечень дополнительной учебной литературы

 1.  Новиков А.М., Новиков Д.А. Методология научного исследования. М.: Либриком, 2009. – 280 с.

2.  Новиков А.М. Методология образования. – М.: Эгвес, 2006. – 488 с.

3.   Полонский В.М. Методы исследования проблем образования // Педагогика. 2000. №2 – С.10-15.

4.  Черняк Т.В. Методология научного исследования. – Новосибирск: Изд-во СибАГС, 2014. – 244 с.

5.    Brown  J.D.,  Coombe  C.  The  Cambridge  Guide  to  Research  in  Teaching  and  Learning.  – Cambridge University Press, 2015. – 328 p.

7.   Cohen L., Manion L., Morrison K. Research Methods in Education (6th Edition). – New York: Routledge, 2007. - 638 p.

8.    Kothari C.R.  Research Methodology Methods&Techniques. India: University of Rajasthan, 2004. – 418 p.

9.    Mackey A., Gass. S.M. Second Language Research Methodology and Design. New Jersey: Erlbaum Associates, Publishers Mahwah, 2005. – 422 p.

8.  Nunan D. Research Methods in Language Learning.Cambridge University Press, 1992.- 249 p.

 8.3. Перечень Интернет-ресурсов, необходимых  для освоения дисциплины (модуля)

·         Электронные журналы, электронные книги, электронные книжные серии, электронные справочники электронного ресурса издательства Springer http://link.springer.com/

·      ЭБС «Университетская библиотека онлайн» http://biblioclub.ru/

·         ЭБС «Знаниум» http://znanium.com/catalog.php

·         Полнотекстовые версии научных журналов, размещенные в электронной системе E- library (2014, 2015+ гг.) http://elibrary.ru

·         Сайт для учителей (Великобритания): 

http://www.teachingideas.co.uk/science/contents_material

Платформы массового обучения: Coursera.org, futurelearn.comhttp://www.phrasebank.manchester.ac.uk/compare-and-contrast/ this is an academic http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/compare-and-contrast/ this is an academic phrasebankphttp://www.uefap.com/speaking/function/compcont.htm / this website shows many ways of expressing comparison and contrast in English

https://www.elsevier.com/authors/journal-authors#find-a-journal the website of a popular scientific journal Elsevier

Timetable

Timetable/schedule / correspondence course

Download
Магистратура заочная 1 курс_2 семестр_20
Adobe Acrobat Document 144.9 KB

Extra support

Download
Методология исследовательской деятельнос
Adobe Acrobat Document 2.5 MB

YOUR HOMETASK

TASK TWO

 

GET READY WITH YOUR 5 SLIDES PRESENTATION ON YOUR REASEARCH TOPIC 

 

 To start with:

1. The Theme and the Problem of  Research

2The theoretical or methodological grounds (subject/object; aspects, approach etc.);
3The purpose of the study (specify the key objectives and subsequent ['sʌbsɪkwənt] / ensuing [ɪn'sjuːɪŋ] tasks);
4. Sources of evidence base;
5. Key points of your research plan (research stages and methods).

TASK THREE 

Please, write a project summary of your research proposal.

Think about a research project in your area.

In pairs, take turns to summarize the project following the instructions (1-6) below.

  

1 State the aims of your research.

 

2 Define what the problem is.

 

3 Explain why your topic is worth researching.

 

4 Say what the expected outcomes of the research are.

 

5 Outline the procedures you will follow.

 

 

6 Outline how you will limit your investigation.

 

TASK FOUR

Fill in the blanks. Translate. 

Fix good A-G markers for the sequense of pieces of a project summary of Research Proposal below.

  https://learningapps.org/display?v=pei61bv1519

 

 

 

TASK FIVE

Pass the test, please.

  

https://quizlet.com/118472614/research-methodology-flash-cards/

 

 

 

 

TASK SIX

 

Pass the test, please.

Methods 19-02-2019

 

 

 

 

 

Be coherent!

TIPS 4 WRITING (exercise)

 

Get ready to connect ideas of your Study.

  https://learningapps.org/display?v=pzk5fiqsj19

 

TIPS 4 WRITING an Abstract

 

An abstract is a succinct description of your work. It should ...

 

  • Explain why your work is important - set the context and pre-empt the question "So what?"

     

  • Describe the objective(s) of your work. What are you adding to current knowledge?

     

  • Briefly explain the methods. Unless the research is about methods, this should not be a major focus of your abstract (or your poster).

     

  • Succinctly state results, conclusions, and recommendations. This is what most people want to know. Do not say "We present the results of our study and recommendations for action" - tell them what you found and recommend!

FURTHER TIPS 4 WRITING

Colorful Writing Checklist

 

Introduction:

 

A    Introduce topic (blue)

B    Provide context (use brackets to indicate)

C    Define scope / interpret key terms (green)

D    Thesis (yellow)

 

Body:

 

A1    Use key words from the question (yellow)

B1    Provide reasons and explanation (pink)

C1    Provide evidence to support reasons (orange)

D1    Use transitions to link ideas (purple, use pink

arrows to indicate seamless ones) 

E1    Connect evidence back to reason and/or claim

 (use black arrows)

 

 

ACADEMIC COMPOSITION WORDING TIPS

 

Key features of a conclusion

 

A good conclusion should:

 

•    signal the end of the composition;

•    restate your thesis;

•    draw conclusions about the issue based on the evidence you presented;

•    offer fresh new ideas, insights or alternate ways of thinking as a result of the input you shared;

 

•    consider implications and consequences of accepting or denying your position.

 

WRITING CHECLIST 01.

Research Project Statement (Research Proposal)

 

Begin the project statement with your name (given in English and in Russian), your e-mail address, department and the project title at the top of page one.

Organize your statement in order of the following points, which appear in bold print, and use them as headings for sections of text in your statement:

 

  Background:  Introduce  the  research  topic.  Place  the  project  in  academic  or professional context by referring to the major works by others on the subject.

  Objectives: Clearly define the aims of the project. 

  Methodology: Describe the project. Explain the approach, methods and plan you

will use.

  Significance:  Explain  the  importance  of  the  project  for  the  field,  your  home

country and your own professional development.

  Evaluation and Dissemination: Describe plans for assessment and distribution

 

of research results in your home country and elsewhere. 

Download
Another Sample Manuscript CheckList
Sample_Manuscript_CheckList.pdf
Adobe Acrobat Document 220.3 KB

Well, if you care that much ....

find extra info and reading below. 

Writing an Article

 
Рукопись

Рукопись должна представлять собой высокие стандарты методов исследований и научной литературы.

Рукописи должны соответствовать следующим руководствам по стилю:

Руководство по публикации Американской психологической ассоциации (Publication Manual of the American Psychological Association) (6-е издание, 2010 г.), Предполагается, что авторы будут соблюдать этические стандарты АПА http://www.apa.org/ethics/code/index.aspx  и институциональные и федеральные правила обращения с людьми. Предполагается, что авторы будут соблюдать инструкции АПА по этическим и правовым стандартам в издательстве (Руководство по публикации Американской психологической ассоциации (6-е издание, 2010, стр. 11-16).

Чикагское руководство по стилю (The Chicago Manual of Style) (15-е издание, 2003 г.), или Руководство для авторов курсовых, тезисов и диссертаций (К.Л. Турабян, 7-е издание, в редакции Уэйна К. Бутта, Грегори Коломба, Джозефа М. Уильямса и редакции Чикагского университета, 2007 г.) (A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations (K.L. Turabian, 7th edition, revised by Wayne C. Booth, Gregory Colomb, Joseph M. Williams, and the University of Chicago Press Editorial Staff, 2007).

Авторы не могут смешивать стили в пределах одной рукописи.

Авторы должны писать на понятном, читаемом английском языке, ограничивать использование пассивной формы и избегать лишних слов.

Подача рукописи указывает, что она не была опубликована ранее и в настоящее время не представлена для публикации в другом месте, полностью или частично. 

References

 

Van der Geer, J., Hanraads, J. A. J., & Lupton, R. A. (2000). The art of writing a scientific article. Journal of Science Communication, 163, 51–59.

Strunk, W., Jr., & White, E. B. (1979). The elements of style (3rd ed.). New York: MacMillan.

Mettam, G. R., & Adams, L. B. (1999). How to prepare an electronic version of your article. In B. S. Jones & R. Z. Smith (Eds.), Introduction to the electronic age (pp. 281–304). New York: E-Publishing Inc.

Fachinger, J., den Exter, M., Grambow, B., Holgerson, S., Landesmann, C., Titov, M., et al. (2004). Behavior of spent HTR fuel elements in aquatic phases of repository host rock formations, 2nd International Topical Meeting on High Temperature Reactor Technology.  Beijing, China, paper #B08.

Fachinger, J. (2006). Behavior of HTR fuel elements in aquatic phases of repository host rock formations. Nuclear Engineering & Design, 236, 54.

 

 

Conferences

Основные требования к оформлению КР и ВКР для невладеющих английским

Writing a Thesis

Структура типового введения

 

1. Тема и что исследуется (и в каком аспекте)

2. Актуальность

3. Степень разработанности темы исследования

4. Объект и Предмет исследования

5.Цель исследования

6. Задачи

А.Проанализировать и обобщить состояние проблемы

А1 Уточнить понятийно-терминологический аппарат исследования

А2 Предложить пути анализа …

Б1 проследить

Описать

Выявить закономерности

В1 Уточнить понятия

В2 Дать развернутую характеристику исследуемого явления

С1 Определить роль … в организации (речевого взаимодействия и пр.)

С2 построить типологию или классификацию

Установить содержательные и конструктивные особенности ….

С3 Выявить типовые средства вербальной манифестации (языковые маркеры) … таких речевых / коммуникативных действий.

7. Новизна – впервые проанализировано, уточнено, установлено, определено, введено понятие или категория…

8. Методологическая основа исследования

Принцип гуманистического подхода

Принципы антропоцентризма

Принцип сознательности

Деятельностный принцип и др. и пр.

8a. Методы исследования

9. Достоверность полученных результатов обеспечивается репрезентативной выборкой языкового материала (кол-во проанализированных единиц)

10. Гипотеза

11. Теоретической базой  исследования послужили …

12. Основные выводы по работе / положения, выносимые на защиту.

13. Теоретическая значимость

14. Практическая ценность

15. Практическая апробация

 

16. Структура работы обусловлена логикой исследования, его целями и задачами. Работа состоит из введения, двух глав, выводов по главам, заключения, списка использованной литературы, списка источников исследования, списка сокращений и обозначений, глоссария основных терминов, семи приложений. 

Правила оформления рукописи

 

Работа должна быть напечатана на одной стороне листа белой бумаги формата А4.

Шрифт - Times New Roman. Размер шрифта - 14. Цвет шрифта должен быть черным.

Междустрочный интервал 1,5.

Размеры верхнего и нижнего полей – 20 мм, левого поля – 35 мм, правого – 10 мм. Абзацный отступ – 1,25 см.

Основной текст работы должен быть выровнен по ширине.

Главы нумеруются римскими цифрами, и далее заглавными буквами пишется название главы (Chapter I.  Literature Review Chapter II. Methods). Параграфы должны иметь нумерацию в пределах каждой главы. Номер параграфа состоит из номера главы и номера параграфа, разделенных точкой (1.1. 1.2. 1.3.). Заголовки глав и параграфов следует писать с заглавной буквы  без точки в конце. Каждая глава должна заканчиваться выводами (Summary).

Расстояние между заголовком и текстом должно быть 15 мм. Каждую главу работы рекомендуется начинать с нового листа.

Для акцентирования внимания на определенных терминах разрешается использование курсива или подчеркивания.

Внутри текста работы не допускается использование фамилий без инициалов. Инициалы всегда (кроме списка использованной литературы) должны стоять перед фамилией через пробел (например, И.И. Иванов).

 

Все страницы – от титульного листа до последней страницы, включая иллюстрации и приложения, получают порядковый номер. Первой страницей является титульный лист, однако на ней цифра «1» не ставится.

 

 

Оформление ссылок

При цитировании текста цитата приводится в кавычках, а после нее в квадратных скобках указывается ссылка на литературный источник по списку использованной литературы и номер страницы, на которой в этом источнике помещен цитируемый текст. Например: [15, с. 23].

Если используется ссылка на источник, но цитата из него не приводится, то достаточно в скобках указать фамилию автора и год в соответствии со списком использованной литературы без приведения номеров страниц, например: [Армстронг, 2010], [Clarke, 1999].

Если текст цитируется не по первоисточнику, а по другому изданию, то ссылку следует начинать словами «Цит. по:» или «Цит. по кн.:». «Цит. по ст.:». Далее идет обычное описание источника.

 

Оформление таблиц

Чтобы обеспечить наглядность и удобство сравнения показателей, цифровой материал оформляется в виде таблиц.

Если объем таблицы превышает количество оставшегося места в конце страницы, то ее размещают на следующей странице.

Каждая таблица должна иметь заголовок, точно и кратко отражающий ее содержание. Заголовок таблицы следует помещать над таблицей по центру и печатать строчными буквами (кроме первой прописной) полужирным начертанием. В конце заголовка таблицы точка не ставится.

В правом верхнем углу над заголовком таблицы помещают надпись «Таблица» (с заглавной буквы) с указанием номера таблицы. После номера таблицы точку не ставят.

Если таблица заимствована из книги или статьи другого автора, на нее должна быть оформлена ссылка.

В таблицах допускается применять меньший размер шрифта, чем в основном тексте, и одинарный междустрочный интервал.

 

Оформление приложений

 Приложения (Appendices) размещаются после списка использованной литературы.

Каждое приложение должно начинаться с новой страницы с указанием в правом верхнем углу слова «Appendix A  Appendix B».

Приложение должно иметь заголовок, который записывают по центру страницы, с прописной буквы и отдельной строкой.

 

Headings and subheadings: Main headings: The body text should be subdivided into different sections with appropriate headings.

Where possible, the following standard headings should be used: 

IntroductionMethodsResultsDiscussionConclusionsAcknowledgementsReferences.

These headings need to be in bold font on a separate line and start with a first capital letter. Please do not number headings or subheadings.

  • Introduction − The motivation or purpose of your research should appear in the Introduction, where you state the questions you sought to answer, and then provide some of the historical basis for those questions.

  • Methods − Provide sufficient information to allow someone to repeat your work. A clear description of your experimental design, sampling procedures, and statistical procedures is especially important in papers describing field studies, simulations, or experiments. If you list a product (e.g., animal food, analytical device), supply the name and location of the manufacturer. Give the model number for equipment used. Supply complete citations, including author (or editor), title, year, publisher, and version number, for computer software mentioned in your article.

  • Results − Results should be stated concisely and without interpretation.

  • Discussion − Focus on the rigorously supported aspects of your study. Carefully differentiate the results of your study from data obtained from other sources. Interpret your results, relate them to the results of previous research, and discuss the implications of your results or interpretations. Point out results that do not support speculations or the findings of previous research, or that are counter-intuitive. You may choose to include a Speculation subsection in which you pursue new ideas suggested by your research, compare and contrast your research with findings from other systems or other disciplines, pose new questions that are suggested by the results of your study, and suggest ways of answering these new questions.

  • Conclusion −This should state clearly the main conclusions of the research and give a clear explanation of their importance and relevance. Summary illustrations may be included.

  • References − The list of References should be included after the final section of the main article body. A blank line should be inserted between single-spaced entries in the list. Authors are requested to include DOIs and/or links to online sources of articles, whenever possible! 

Where possible, the standard headings should be used in the order given above. Additional headings and modifications are permissible.

Subordinate headings: Subordinate headings (e.g. Field study and Simulation model or Counts, Measurements and Molecular analysis), should be left-justified, italicized, and in a regular sentence case. All subordinate headings should be on a separate line.

References

  • Author names: surname first; all given names abbreviated, no full stops, commas or spaces, i.e.:
    • Lyal CHC
    • van Tol J
    • de Albuquerque PRA
  • Different authors separated by comma
  • Year in brackets; no comma or full stop after it
  • No italics (except for Latin terms)

Published papers:

Polaszek A, Alonso-Zarazaga M, Bouchet P, Brothers DJ, Evenhuis NL, Krell FT, Lyal CHC, Minelli A, Pyle RL, Robinson N, Thompson FC, van Tol J (2005) ZooBank: The open-access register for zoological taxonomy: Technical Discussion Paper. Bulletin of Zoological Nomenclature 62: 210–220.

Accepted papers:

Same as above, but ''in press'' appears instead of the year in parentheses.

Electronic journal articles:

Mallet J, Willmott K (2002) Taxonomy: Renaissance or Tower of Babel? Trends in Ecology and Evolution 18(2): 57–59. https://doi.org/10.1016/S0169-5347(02)00061-7.

Paper within conference proceedings:

Orr AG (2006) Odonata in Bornean tropical rain forest formations: Diversity, endemicity and applications for conservation management. In: Cordero Rivera A (Ed.) Forest and Dragonflies. Fourth WDA International Symposium of Odonatology, Pontevedra (Spain), July 2005. Pensoft Publishers, Sofia-Moscow, 51–78.

Book chapters:

Mayr E (2000) The biological species concept. In: Wheeler QD, Meier R (Eds) Species concepts and phylogenetic theory: A debate. Columbia University Press, New York, 17–29.

Books:

Goix N, Klimaszewski J (2007) Catalogue of Aleocharine Rove Beetles of Canada and Alaska. Pensoft Publishers, Sofia-Moscow, 166 pp.

Book with institutional author:

ICZN [International Commission on Zoological Nomenclature] (1999) International code of zoological nomenclature. Fourth Edition. London: The International Trust for Zoological Nomenclature.

PhD thesis:

Dalebout ML (2002) Species identity, genetic diversity and molecular systematic relationships among the Ziphiidae (beaked whales). PhD Thesis, University of Auckland, Auckland, ## pp.

Link/URL:

BBC News (2012): Island leopard deemed new species http://news.bbc.co.uk/ [Accessed on dd.mm.yyy

Что в курсовой дублируется на английском?
Contents
Introduction
Chapter 1. Name(Theoretical Research)
1.1 Paragraph name
Chapter Overview 
Chapter 2. Empirical Research 
2.1 Paragraph name
Chapter Overview
Conclusion 
Что в курсовой дублируется на английском?
В резюме по главам каждому параграфу работы посвящается по абзацу, пересказывающему его содержание: поставлена проблема, уточнено понятие, дано определение, обоснован выбор материала, подхода, методов, произведен критический анализ источников и получено новое знание. Проведен эксперимент, создан банк данных, проведены опрос / анкетирование, проанализированы результаты, разработана классификация, дана интерпретация определенным явлениям, по-новому поставлен вопрос, обоснована новая точка зрения, выявлены новые закономерности, построена модель, разработана программа, создан комплект методических рекомендаций. 

КР (Курсовая работа) и ВКР (например, Магистерская диссертация) имеет следующую структуру:

 

-                     титульный лист (Title) ;

-                     аннотация на русском языке(Abstract);

-                    оглавление с перечислением глав и параграфов с указанием номеров страниц (Contents);

-                     введение (Introduction);

-                     основной текст работы (Chapter I. …  Summary; Chapter II. …  Summary);

-                     заключение (Conclusions);

-                     список использованной литературы (References);

-                     приложения (Appendices).

В оглавлении приводятся все заголовки глав/параграфов ВКР с указанием страниц. Заголовки в содержании должны точно повторять соответствующие заголовки в тексте работы.

Во введении, объёмом 3-5 страниц, автор должен отразить:

·         актуальность темы (relevance of research topic), аргументация актуальности составляет не более 0,5 - 1 страницы;

·      степень ее разработанности в российской и мировой науке (level of scientific development of research topic);

·      проблему исследования (research problem);

·       объект и предмет (object of research and subject of investigation);

·   цель и задачи (aim and tasks of the study); цель исследования формулируется в соответствии с темой ВКР; задачи исследования – это вопросы, которые предстоит решить для достижения поставленной цели, формулировка задач должна совпадать с содержанием исследования;

·                  теоретико-методологическую основу исследования (theoretical and methodological foundations of research);

·                     методы исследования (research methods);

·      научную новизну/теоретическую и практическую значимость выпускной квалификационной работы (scientific novelty of research/ theoretical value and practical significance of the study);

·                    эмпирическую базу исследования (empirical research base);

 

·                    структуру работы ( structure of thesis).

 

 

ОБРАЗЕЦ ОФОРМЛЕНИЯ ССЫЛКИ НА ПУБЛИКАЦИЮ В ЭЛЕКТРОННОМ ЖУРНАЛЕ

Красильникова Н.В. Метод психодрамы в подготовке аспирантов при освоении роли преподавателя // Клиническая и медицинская психология: исследования, обучение, практика: электрон. науч. журн. – 2015. – N 3 (9) [Электронный ресурс]. – URL: http://medpsy.ru/climp (дата обращения: чч.мм.гггг).

 

Критериями оценки курсовой работы являются:

 

1. полнота раскрытия темы работы;

2. актуальность и степень разработанности рассматриваемой проблемы;

3. полнота охвата исследовательской литературы, первоисточников;

4. самостоятельность в анализе, обобщениях и выводах;

5. научная обоснованность и аргументированность выводов и рекомендаций;

6. уровень овладения методикой научно-исследовательской работы;

7. структурированность выступления с презентацией по итогам курсовой работы;

8. язык и научный стиль изложения;

9. грамотность и полнота ответов на вопросы и замечания комиссии во время защиты;

10. соблюдение требований к оформлению курсовой работы и сроков её исполнения.

 

 

MORE HINTS

Первый читатель вашей рукописи здесь:

Download
Как пользоваться ресурсами Web of Science для поиска полезных публикаций по интересующей теме
Web of Science Advanced.pdf
Adobe Acrobat Document 1.9 MB